Title: | Proposta educativa do MST: uma tentativa de afirmação frente a história de negação da educação das classes populares |
Author: | Rodrigues, Marli de Fátima |
Abstract: |
Este artigo orienta-se no sentido de situar a educação popular e a educação rural, focalizando de um modo especial o Movimento dos Trabalhadores Sem Terra. Procura identificar as ações desse movimento na esfera educacional, especialmente sua proposta educativa. A necessidade de um projeto de educação para o campo vem sendo enfaticamente colocada pelo MST. Procurando dar respostas à reclamação por um projeto de educação vinculada à prática social desenvolvida nos acampamentos e assentamentos e à luta pela terra e pela reforma agrária, a escola proposta pelo Movimento nasce como instrumento de luta, entendida como espaço de formação política, cultural e técnica. The purpose of this article is to deal with popular education and rural education, focusing on the Landless Peasonts Movement, identifying their actions in the educational sphere and especially their educational proposition. The need of an educational project for the rural area has been emphatically stated by the Landless Peasonts Movement. With the aim of giving a response to the claim for an educational project focused on the social practices developed at the camps and settlements, as well as on the fight for land for agrarian reform, the school proposed by the Movement emerges as an instrument of fight and place for political, cultural and technical formation. |
URI: | http://ri.uepg.br:8080/riuepg//handle/123456789/634 |
Date: | 2003 |
Files | Size | Format | View |
---|---|---|---|
ARTIGO_PropostaEducativaMst.pdf | 48.43Kb |
View/ |
The following license files are associated with this item: